Na haar opleiding voor Interieurstyling heeft Feryal al snel het idee om de keukenbranche in te gaan. Ze begint haar keukenpad bij kvik, maar vindt vier jaar geleden haar plek bij I-KOOK. “Ik vond keukens ontwerpen steeds leuker worden. Ik wilde steeds meer erover leren. Als student heb ik gewerkt als klantenservice medewerker, daar leerde ik hoe je met klanten om moet gaan en daar verkocht ik ook. Ik vond verkopen leuk om te doen en ik verbaasde mezelf dat het me zo goed afging. Dat is iets wat je in je hebt. De verkoop gecombineerd met creativiteit is voor mij het hele pakket!”
“Mijn sollicitatiegesprek leek niet op een sollicitatiegesprek. Ik had een gesprek met Jaap Oostra en ik voelde me zo op mijn gemak. Terwijl ik van tevoren echt wel zenuwachtig was. We hebben een heel leuk gesprek gehad en ik dacht, weet je wat, voor zo iemand wil ik wel werken! Ik denk dat Jaap een hele grote bijdrage heeft gehad in dat ik hier ben komen werken.”
Een bedankje voor I-KOOK Sliedrecht
"Ik word vrolijk wanneer ik met een klant mag meedenken om hun ruimte in te richten."
“Ik neem veel kennis mee uit mijn studie en vorige baan. Je krijgt vaak plattegronden of foto’s van de lege ruimte, die moet je snappen natuurlijk. Tijdens mijn interieurstudie heb ik geleerd hoe ik een plattegrond moet lezen en dat helpt me in mijn klantgesprekken. De creativiteit die je nodig hebt heeft altijd in me gezeten. Tijdens een gesprek met de klant ga ik los. Ik neem alle mogelijkheden met je door.” Ook het klantcontact vindt Feryal erg leuk. “Ik vond het niet heel spannend om het eerste gesprek te voeren. Alleen het 3D-tekenen, omdat het mijn allereerste serieuze tekening was. Ik had heel veel geoefend, maar op het moment dat je dan met een klant zit is het toch spannend. Je wilt geen fouten maken. Maar het ging eigenlijk heel goed. Tijdens mijn eerste gesprek verkocht ik gelijk een keuken.” Zo’n eerste verkoop geeft natuurlijk vertrouwen. “Jaap stuurde me ’s avonds nog een berichtje met ‘Goed gedaan’. Dat gaf me nog meer kracht om door te gaan.”
Bij I-KOOK krijg je vanaf het begin een coach die je alles laat zien, een ‘leermeester’. “Mijn leermeester was Olaf. Een heel fijn mens om mee te werken, en tegelijkertijd heel direct. Hij zegt wat hij denkt. Ik heb veel van hem geleerd. Hij zei tegen me: “Probeer niemand te kopiëren. Wees jezelf, dat is je kracht.” Dat heb ik vanaf dag één gedaan en dat gaat heel goed!” Feryal is als verkoper gegroeid sinds ze hier werkt. “Ik ben directer geworden, ook in mijn verkoopgesprekken. Vroeger moest je misschien drie keer nadenken voor je iets zei en nu ben ik zelfverzekerd. Ik weet wat er mogelijk is en wat niet. Klanten waarderen het als je eerlijk tegen hen bent.”
Feryal Saidiyan
Op de vraag hoe Feryal het vindt om bij I-KOOK te werken reageert ze enthousiast. “Ik heb het hier hartstikke naar mijn zin. Ik vind het contact met Jaap, Roel en Eelco (Management) heel fijn. Ik zie hen niet als de grote bazen, je kunt makkelijk een gesprek met ze aangaan. Dat sprak mij in het begin heel erg aan. En nu ik hier werk, vier jaar later, denk ik er nog hetzelfde over. Ik vind het hele mooie mensen en dat zie je ook terug in het bedrijf. Bijvoorbeeld dat je hier heel veel vrijheid krijgt. Niet dat er constant iemand rondloopt die zegt wat je moet doen en of je het goed doet of niet. Natuurlijk is het goed dat er iemand is die de boel in de gaten houdt, maar ik vind het belangrijk dat je op je gemak kan werken. Daarom kan ik me goed vinden in de werkwijze bij I-KOOK.”
“Ik zou anderen adviseren om bij I-KOOK te werken omdat het een mooi bedrijf is met doorgroeimogelijkheden. Daarnaast vind ik de cultuur bij I-KOOK fijn. Wij stormen niet op mensen af die de winkel binnenkomen. We maken vrijblijvend een offerte voor de klant en geven ze de kans om hun eigen ding te doen. Klanten met een glimlach de deur uit laten lopen, dat is ons doel!”